Wist u dat meer dan 90% van bestaande websites geen enkel bezoek krijgen van Google Search? Dat betekent dat minder dan 10% van de miljoenen websites precies 0 bezoekers krijgen van de grootste zoekmachine ter wereld.

Dit zou u kunnen doen denken dat het maken van een website geen zin heeft. Het antwoord is: het heeft absoluut zin, maar u moet het goed doen.

De grootste merken ter wereld investeren miljoenen in het creëren van kwalitatieve bloginhoud.

The Coca-Cola company blog

The Coca-Cola company blog

Een goed voorbeeld is Coca Cola. Weinig bedrijven hebben een betere naamsbekendheid dan Coca-Cola, maar ze nemen nog steeds de tijd om een blog te maken met gemiddeld 1,5 miljoen bezoekers per maand, bovenop hun massale aanwezigheid op sociale media. Waarom? Omdat de digitale marketing afdeling binnen Coca-Cola weet dat het hebben van hoogwaardige content in de SERPs (Search Engine Result Pages) belangerijk is om naamsbekendheid te behouden.

Hoe vertaalt dat zich naar uw bedrijf? Als u een KMO of zelfs een eenmansbedrijf bent, kunt u toch zeker niet concurreren met reuzen als Coca-Cola, of Apple? Toch wel.

Het mooie van het internet is dat je veel kunt doen om te voorkomen dat u site in de 90% van de sites zit dat geen verkeer krijgen. Zeker, Coca-Cola zit in de 1% van meest bezochte site, grotendeels omdat ze meer dan 20.000 pagina’s met inhoud geïndexeerd hebben op Google Search. Als gevolg daarvan krijgen ze de meeste van hun bezoekers gratis omdat hun zoekverkeer 99% organisch is.

U zou moeten doen wat Coca-Cola doet, maar dan op een kleinere schaal. Creëer inhoud van hoge kwaliteit, zorg dat Google het indexeert, en zelfs als u, laten we zeggen, maar 1000 bezoekers op uw website van organische zoekopdrachten per maand krijgt, kan ik bijna garanderen dat een paar van die bezoekers zal klanten zullen worden. De enige kosten die u zal hebben is de tijdom uw artikels te schrijven en het optimaliseren van uw inhoud.

Als u meer wilt weten over hoe u bezoekers kunt converteren als ze eenmaal op uw site zijn, kan u dit artikel lezen over 5 dingen die u kan doen om ervoor te zorgen dat uw website bezoekers omzet in leads.

Wat is inhoudelijke kwaliteit?

Dat is de vraag van 5 miljoen dollar, nietwaar? Kwaliteitsinhoud is in wezen inhoud die uw lezers helpt om een probleem op te lossen.

Als u een trouwfotograaf bent, schrijf dan artikelen over de uitdagingen en oplossingen om een bruiloft goed te fotograferen. Als u consultancy diensten aanbiedt, schrijf dan over uw ervaringen met klanten, hoe u bepaalde valkuilen kunt vermijden, hoe u bepaalde zakelijke problemen kunt oplossen.

Wees niet bang om informatie weg te geven waar je normaal gesproken geld voor vraagt.

Mensen reageren zeer positief op vrijgevigheid en zullen meer vertrouwen in u hebben. Het afschermen van uw kennis van de markt is iets wat slechts weinig bedrijven zich kunnen veroorloven. De meeste bedrijven moeten bewijzen dat ze weten waar ze het over hebben, en het delen van hun kennis is een zeer goede manier om dit te doen.

Structuur van uw artikelen

Een lang artikel moet goed gestructureerd zijn. Gebruik ondertitels om uw inhoud op te splitsen en afbeeldingen om gebruikers betrokken te houden. Zorg er ook voor dat uw kernboodschap een paar keer wordt herhaald in de inhoud. Overdrijf echter niet (Google reageert niet goed op keyword stuffing). Meer hierover in een toekomstig artikel.

Inhoud dat actueel blijft

Als u geen nieuwssite runt, moet u zich richten op het schrijven van inhoud dat jarenlang relevant kan blijven. Dat heet Evergreen Content, en het is het type content waar Google echt van houdt. Zorg ervoor dat u de inhoud regelmatig aanvult, door onderdelen die verouderd zijn bij te werken en nieuwe gedachten en informatie toe te voegen. Dit is een uitstekende manier om aan het zoekalgoritme aan te geven dat uw inhoud up to date is, en dat zal resulteren in hogere rankings in de zoekresultaten.

Conclusie

Als u leads wilt genereren uit organisch zoekverkeer, zijn er geen shortcuts. U moet kwalitatief hoogstaande inhoud schrijven, dat een probleem oplost voor uw bezoekers. Als u ze kan binden, zullen ze veel gemotiveerder en nieuwsgieriger zijn om te klikken op uw “call to actions”, wat u de kans geeft om ze om te zetten in een klant voor uw product en diensten.

Als u hulp wilt bij het maken van een hoogwaardige, converterende blog voor uw bedrijfswebsite die leads levert, neem dan contact met ons op!

Share This